Google Mijn Bedrijf
Voor een bedrijf is het van essentieel belang om een Google Mijn Bedrijfsvermelding te hebben. Een grote kans dat jij deze al bezit en deze gratis bedrijfsvermelding verschijnt wanneer je op de brandnaam (de naam/merk van het bedrijf) zoekt. Hoe je een gratis vermelding middels Google Mijn Bedrijf aanmaakt, staat uitgelegd in het artikel over het verbeteren van de lokale vindbaarheid. Een laatste advies hiervoor, is om het Google Mijn Bedrijf account zo volledig mogelijk in te vullen, zodat Google van zoveel mogelijk informatie is voorzien om te tonen aan bezoekers.
De relevantie van reviews
Persoonlijk betrap ik mezelf er steeds meer op. Toch eventjes vluchtig naar de reviews van het product of bedrijf kijken wat de ervaring van andere mensen is geweest. In de huidige verschuiving van fysieke aankopen naar aankopen op het internet, is de consument steeds meer op zoek naar houvast, zekerheid en controle. Een grote factor die hierin een rol kan spelen, zijn reviews, een mooie vorm van user-generated content (letterlijk: gebruiker-gegenereerde inhoud) waar ik een groot voorstander van ben. De groeiende wereld van online aankopen zet zich nog steeds voort (weliswaar minder dan de jaren ervoor, bron: Emerce), waardoor het verzamelen en tonen van (Google) reviews ook steeds relevanter zal worden.
Daarnaast is er nog een groot voordeel van het genereren van reviews. Wanneer je minimaal 5 (voorheen 5, tegenwoordig zelfs minder) reviews op jouw Google Mijn Bedrijf-pagina ontvangen hebt, worden de sterren vertoond in de lokale zoekresultaten (zie onderstaande afbeelding). Dit zorgt voor een flink hogere CTR (Click-Through-Rate, de mensen die daadwerkelijk op het zoekresultaat klikken), maar ook voor extra betrouwbaarheid en autoriteit binnen de branche.
SEO voordelen door Google-recensies
Eerder in dit artikel is aangegeven dat de Google-recensies niet alleen voor de betrouwbaarheid van een product/bedrijf dienen, maar dat het genereren van reviews via Google ook een positieve invloed heeft op de online vindbaarheid van een product/bedrijf. Letterlijk heeft Google het niet gezegd, maar aangegeven is dat het genereren van (mits deze positief zijn) Google-recensies naar alle waarschijnlijkheid voordelen biedt op jouw vindbaarheid in de online zoekresultaten van Google (bron: Google).
“Het aantal Google-recensies en de score worden meegenomen bij de rangschikking van lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter de positie van een bedrijf waarschijnlijk is in de lokale zoekresultaten.”
Google wil de meest relevante zoekresultaten tonen aan haar bezoekers. Hierom neemt zij onder andere het aantal Google-recensies en de score hiervan mee in de rangschikking van de lokale zoekresultaten. Zorg dus voor zo veel mogelijk goede reviews, zodat jij hoogstwaarschijnlijk een betere positie zult behalen.
Hoe Google reviews verzamelen?
Je zat gedurende het lezen van dit artikel ongetwijfeld al met deze vraag in het hoofd ‘Hoe kan ik op een effectieve manier mensen uitnodigen om een Google review te plaatsen?’. Helaas is het niet meer mogelijk om mensen direct naar de Google Mijn Bedrijf-pagina te sturen om hier een recensie achter te laten.
Wel is het mogelijk om klanten een directe link te versturen om hierna vervolgens direct uitgenodigd te worden om een Google-recensie over het bedrijf achter te laten. Op deze manier kunnen klanten eenvoudig uitgenodigd worden zonder dat het hen veel tijd en moeite kost. Belangrijk: om een Google-recensie te plaatsen heb je een Google account nodig waarmee je kunt inloggen.
Google review uitnodiging (directe link) versturen:
- Navigeer naar de API voor Google Places
- Zoek vervolgens naar je bedrijfsnaam
- Klik op het resultaat voor jouw bedrijf
- Kopieer hierna het ‘Place ID’ die onder jouw naam staat
- Plaats het ‘Place ID’ achter de volgende URL (https://search.google.com/local/writereview?placeid=)
- Mail klanten en begin met het verzamelen van Google reviews
Dat is puur afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Wat zijn de kosten per klik, wat is de concurrentie en nog een hoop factoren die dit antwoord bepalen. Google Ads & SEO hebben geen directe invloed op elkaar, maar zijn wel zeer ondersteunend. Een goede landingspagina met sterke
Tegenwoordig is Google Ads een specialisme geworden wegens de vele mogelijkheden en de snelle ontwikkelingen die dit advertentieplatform doormaakt. Het vergt behoorlijk wat tijd en inspanning om alle technieken en mogelijkheden hiervan goed onder de knie te krijgen. Gezien iedere klik of vertoning geld kost, is het daarom verstandig om
Middels Google Ads adverteer je in de verschillende netwerken van Google. Je kan door middel van zoektermen met tekstuele advertenties zichtbaar worden in het Google Zoeknetwerk. Ook kunnen beeldadvertenties ingezet worden. Door middel van diverse targeting mogelijkheden kunnen deze vertoond worden in het Google Display Netwerk. Dit is een omvangrijk
Google Ads, voorheen Google AdWords, is het advertentieplatform van Google waarop adverteerders campagnes kunnen inzetten om producten en/of diensten onder aandacht te brengen bij de doelgroep. Het doel is afhankelijk van de strategie van het bedrijf dat adverteert. Het doel kan onder andere zijn om meer naamsbekendheid of websiteverkeer te
Het pakket bestaat uit veel verschillende soorten backlinks, om de variëteit van de backlinks hoog te houden. Hierdoor wordt een divers en natuurlijk linkprofiel gecreëerd wat ten goede zal komen van de organische vindbaarheid. Zo bestaat een Linkbuilding pakket uit content backlinks, startpagina.nl backlinks, normale startpagina backlinks, linkpartner en homepage
Een Linkbuilding pakket bij Koen Beeren Online Marketing varieert en start vanaf €249 (exclusief BTW) per maand. In het goedkoopste (basis) pakket worden circa 15 hoogwaardige backlinks gegenereerd per maand waarbij aan het eind van de maand deze backlinks worden gerapporteerd. Ook zullen de statistieken van de posities bijgehouden worden.